Angielski

Tekst:

MARZEC

Grupa 1:

Utrwalenie nazw kolorów, liczebników 1-10 oraz zwierząt w języku angielskim.

Zwierzęta gospodarskie i ich odgłosy, nauka piosenek, wysłuchanie opowieści muzycznych „song-stories” i zabawy „What can you hear in the farmyard?”, „Down on the farm”, „Old MacDonald”, „Farm animals”.

Nazwy produktów spożywczych ze wsi:

An egg, eggs, milk, cheese, fruit and vegetables- apples, tomatoes, pears, carrot.

Honey, jam, tea, cornflakes, toasts.

Nauka piosenki  zabawa ruchowa “It’s spring”.

Słownictwo: a nest, a snail, a flower-flowers.

Piosenka “In the wood”- rozumienie tesktu słuchanego- zwierzęta leśne i ich odgłosy:

Buzzing, tweating, miaowing, barking, croaking.

WIELKANOC-IT’S EASTER!

Słownictwo:

Easter, spring, Easter basket, Easter eggs, Easter bunny, Easter chick, sugar lamb, Happy Easter!, Hallelujah.

Nauka piosenki “Easter basket” oraz wiersza ‘Daffodils”.

 

Grupa 2:

WIELKANOC-IT’S EASTER!

Nauka piosenki  zabawa ruchowa “It’s spring”.

Słownictwo: a nest, a snail, a flower-flowers.

Słownictwo:

Easter, spring, Easter basket, Easter eggs, Easter bunny, Easter chick, sugar lamb, Happy Easter!, Hallelujah.

Nauka piosenki “Easter basket”, „Hop, hop, Easter Bunny” oraz wiersza ‘Daffodils”.

Utrwalenie nazw owoców w języku angielskim- zabawa ruchowa „Fruit salad!.

Utrwalenie nazw pożywienia w języku angielskim- Rozdział pod tytułem ‘PICNIC’:

Sandwich(es), tomato(es), egg(s), cherry-cherries, oranges, pears, plums, yummy, yuck, paper plates, picnic, glasses, how many…are there? Let’s count!

Wyrażanie preferencji za pomocą sformułowania „I like/I don’t like”.

Zabawa ruchowa  „Run/jump/crawl to the food you like!”

Nauka piosenek:

“I like apples”, „We like fruit”, “Yummy, yummy”, “Yummy twist song”, “Five currant buns”, “Jelly on a plate”, “On a picnic”.

Piosenka “In the wood”- rozumienie tesktu słuchanego- zwierzęta leśne i ich odgłosy:

Buzzing, tweating, miaowing, barking, croaking.

Nauka piosenki i zabawa ruchowa “I’m a little fish”.

Temat: HAPPY BIRTHDAY!

How many balloons? Let’s count! It’s my birthday, how old are you? I am…(five/six), let’s open the presents, this is your present, Thank you!

Wysłuchanie i próba odegrania historyjki “Happy birthday!”.

 

Grupa 3:

Powtórka i utrwalenie piosenek „Oh, we can play the big bass drum”, „The wheels on the bus”, “Twinkle, twinkle, little star”.

WIELKANOC-IT’S EASTER!

Nauka piosenki  zabawa ruchowa “It’s spring”.

Słownictwo: a nest, a snail, a flower-flowers.

Słownictwo:

Easter, spring, Easter basket, Easter eggs, Easter bunny, Easter chick, sugar lamb, Happy Easter!, Hallelujah.

Nauka piosenki “Easter basket”, „Hop, hop, Easter Bunny”  oraz wiersza ‘Daffodils”.

Utrwalenie nazw owoców w języku angielskim- zabawa ruchowa „Fruit salad!.

Utrwalenie nazw pożywienia w języku angielskim- Rozdział pod tytułem ‘PICNIC’:

Sandwich(es), tomato(es), egg(s), cherry-cherries, oranges, pears, plums, yummy, yuck, paper plates, picnic, glasses, how many…are there? Let’s count!

Wyrażanie preferencji za pomocą sformułowania „I like/I don’t like”.

Zabawa ruchowa  „Run/jump/crawl to the food you like!”

Nauka piosenek:

“I like apples”, „We like fruit”, “Yummy, yummy”, “Yummy twist song”, “Five currant buns”, “Jelly on a plate”, “On a picnic”.

Piosenka “In the wood”- rozumienie tesktu słuchanego- zwierzęta leśne i ich odgłosy:

Buzzing, tweating, miaowing, barking, croaking.

Nauka piosenki i zabawa ruchowa “I’m a little fish”.

Temat: HAPPY BIRTHDAY!

How many balloons? Let’s count! It’s my birthday, how old are you? I am…(five/six), let’s open the presents, this is your present, Thank you!

Wysłuchanie i próba odegrania historyjki “Happy birthday!”.

Temat: HAPPY DAYS!

Wake up, wash my face, wash my hands, brush my teeth, brush/comb my hair, school bus, laugh, play, climb, roundabout, slide, see-saw,  a swing, in my playground, go round and round, go up and down, pull, your ticket, please-here you are!

Grupa 4:

Wyrażanie UMIEJĘTNOŚCI za pomocą sformułowania „I can…”. „Can you…?” „Yes, I can/No, I can’t”.

Czasowniki: run, jump, clap your hands, swim, fly, ride a bike, ride a horse, play the piano, play the guitar, play the violin, play the drum, build, fight, cook, cry, shout, laugh, draw, write, read, feed an animal, play in the sand, drive (a car).

Piosenki “I can” oraz “can you?”.

JOBS – nazwy zawodów w języku angielskim. Wyrażenie „What do you do?” „My dream job is…”.

Piosenki „I’d like to be a…” “At the doctor’s”, “Doctor Sam”

Słownictwo:

A doctor, a baker, a nurse, a hairdresser, a firefighter, a police officer, a soldier,  a driver, a teacher, a chef, a student, a farmer.

 

 

WIELKANOC-IT’S EASTER!

Słownictwo:

Easter, spring, Easter basket, Easter eggs, Easter bunny, Easter chick, sugar lamb, Happy Easter!, Hallelujah.

Nauka piosenki “Easter basket”, „Hop, hop, Easter Bunny”  oraz wiersza ‘Daffodils”.

 


LUTY 2021

Grupa 1:

FARM ANIMALS: nauka piosenek i zabawy ruchowe "In the farmyard","Old MacDonald had a farm", "The farmer in the dell".

Słownictwo: zwierzęta i ich odgłosy: a cow, a pig, a duck, moo,

oink, quack, a horse, a hen, neigh, cluck.

A wife, a son, a nurse, cheese, a farmer.

MY FACE AND FEELINGS: nauka piosenek i słuchanie opowieści muzycznych "twarz pokazuje różne uczucia", "I am happy!" , "the face song", "two little eyes",

"two clean hands".

Słownictwo: happy, sad, angry, surprised-nazywanie uczuć.

MY BODY-moje ciało: nauka piosenek "My body" oraz "Head and shoulders".

Nazwy części ciała i czynności: head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, nose, hair, bend your knees, touch... (your toes/nose), smile, laugh, look!

 

Grupa 2:

FOOD- my favourite fruit- słownictwo: apples, oranges, cherries, pears, fruit salad, tree, up in a tree, a basket, bananas, grapes, kiwi fruit, strawberries, watermelon.

FOOD- słownictwo: tomatoes, eggs, sandwiches, yummy, great, paper plate, hot, cold, a picnic, honey, fish. 

Nauka piosenek: "Up in a tree", "Sandwiches", "Let's have a picnic".

Wysłuchanie i odgrywanie historyjek "Picnic!" oraz "Corky's birthday party".

HAPPY BIRTHDAY! Słownictwo: party, sky, up in the sky, present(s), balloon(s), birthday cake, candles, 'How old are you? I am... (five)".

Piosenki: "Six party balloons" "Happy birthday"

ANIMALS-reptiles: słownictwo: a lizard, a tortoise, a snake.

MY FACE AND FEELINGS: nauka piosenek i słuchanie opowieści muzycznych "twarz pokazuje różne uczucia", "I am happy!" , "the face song", "two little eyes",

"two clean hands".

Słownictwo: happy, sad, angry, surprised-nazywanie uczuć.

MY BODY-moje ciało: nauka piosenek "My body" oraz "Head and shoulders".

Nazwy części ciała i czynności: head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, nose, hair, bend your knees, touch... (your toes/nose), smile, laugh, look!

 

Grupa 3:

MY FACE AND FEELINGS: nauka piosenek i słuchanie opowieści muzycznych "twarz pokazuje różne uczucia", "I am happy!" , "the face song", "two little eyes",

"two clean hands".

Słownictwo: happy, sad, angry, surprised-nazywanie uczuć.

MY BODY-moje ciało: nauka piosenek "My body" oraz "Head and shoulders".

Nazwy części ciała i czynności: head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, nose, hair, bend your knees, touch... (your toes/nose), smile, laugh, look!

"THE DRAGON": słownictwo: a dragon, a telescope, I've/You've/It's got...,look, listen, sniff, munch, swish, I can see/hear/touch/smell, I can fly, I'm/we're scared, we're safe.

OUR CLASSROOM: słownictwo: a table, a chair, crayon(s), pencil, a rubber,

a book, good/bad behaviour, line up, sit up, hands up.

HAPPY DAYS: słownictwo: school bus, boys, girls, How many boys/girls?, laugh play, playground: a roundabout, a see-saw, a slide, go round, climb up, climb down, slide down. 

 

Grupa 4:

JOBS-słownictwo: a policeman, a nurse, a firefighter, a farmer, a doctor, a waiter,

a teacher, a hairdresser, a footballer, a cook, a driver, a sailor, a singer.

Nauka piosenki "I'd like to be a...".

ABILITY- wyrażenie "I can". Czasowniki: dance, say a poem, play the piano, play the violin, the drum, the flute, ride a bike, ride a horse, swim, jump, play football, play basketball, run, sing.

Nauka piosenki "Oh, we can play the big bass drum".

SHAPES: square, rectangle, triangle, circle, heart, star, oval, semicircle.

 A t-shirt,a skirt, a dress, a jumper, a sweater, a sweatshirt, pyjamas, shoes, boots, sandals, a swimsuit, a tracksuit,a cap, a hat, a jacket, a coat, socks, sunglasses, shorts, a scarf.

Nauka piosenki "Put on your jumper".

 

 

STYCZEŃ 2021

Grupa 1:

DZIEŃ BABCI I DZIADKA- Grandparents' Day: nazwy członków rodziny, nauka piosenki z życzeniami dla Babci i Dziadka "A song for Grandparents' Day", wyrażanie preferencji- piosenka "My grandma/my grandpa loves...": nazwy jedzenia, napojów, zwierząt (fruit, sweets, tea, cat(s), flowers, trees, cakes, sweets, dog(s), toys, the sea.

NASZA SALA-OUR CLASSROOM: nauka wierszyka "Teddy bear", słownictwo: show the: window, door, ceiling, floor, carpet, table, chair.

ZWIERZĘTA: a tiger, a bear, a crocodile, a hippo, an elephant,a snake.

NAUKA PIOSENEK I ZABAWY RUCHOWE "the wheels on the bus""wind the bobbin up", "colours".

 

Grupa 2:

DZIEŃ BABCI I DZIADKA- Grandparents' Day: nazwy członków rodziny, nauka piosenki z życzeniami dla Babci i Dziadka "A song for Grandparents' Day", wyrażanie preferencji- piosenka "My grandma/my grandpa loves...": nazwy jedzenia, napojów, zwierząt (fruit, sweets, tea, cat(s), flowers, trees, cakes, sweets, dog(s), toys, the sea.

MY HOUSE AND FAMILY: słownictwo: a house, bedroom, bathroom, kitchen, living room,mummy, daddy, sister, brother, where is Mummy? In the bedroom, sleeping, watching TV, eating, drinking, I wash my hands/I wash my face, I brush my teeth, I splash about, I have fun, big, small, little, sweet, splish-splash-splosh (wyrazy dźwiękonaśladowcze).

Piosenki "Happy family", "My favourite room", historyjka "Where is Kenny?".

COLOURS AND NUMBERS: powtórka i utrwalenie liczebników 1-10 oraz kolorów w języku angielskim.

 

Grupa 3:

DZIEŃ BABCI I DZIADKA- Grandparents' Day: nazwy członków rodziny, nauka piosenki z życzeniami dla Babci i Dziadka "A song for Grandparents' Day", wyrażanie preferencji- piosenka "My grandma/my grandpa loves...": nazwy jedzenia, napojów, zwierząt (fruit: grapes, pineapple, strawberries,bananas, sweets: cookies, lollipop, an ice cream, candy, tea, cat(s), flowers, trees, cakes, sweets, dog(s), toys: teddy, dolly, blocks, a plane, a car, a train, a duck, the sea, swimming, a boat.

MY HOUSE AND FAMILY: słownictwo: a house, bedroom, bathroom, kitchen, living room,mummy, daddy, sister, brother, where is Mummy? In the bedroom, sleeping, watching TV, eating, drinking, I wash my hands/I wash my face, I brush my teeth, I brush my hair, I comb my hair, I splash about, I have fun, big, small, little, sweet, splish-splash-splosh (wyrazy dźwiękonaśladowcze).

Piosenki "Happy family", "My favourite room", historyjka "Where is Kenny?".

COLOURS AND NUMBERS: powtórka i utrwalenie liczebników 1-10 oraz kolorów w języku angielskim.

FOOD- my favourite fruit- słownictwo: apples, oranges, cherries, pears, fruit salad, tree, up in a tree, a basket, bananas, grapes, kiwi fruit, strawberries, watermelon, raspberries, blueberries, bilberries, blackberries.

FOOD- słownictwo: tomatoes, eggs, sandwiches, yummy, great, paper plate, hot, cold, a picnic, honey, fish, I'm hungry, I'm thirsty, I'm bored, (some)juice, an ice cream, have some juice!

Nauka piosenek: "Up in a tree", "Sandwiches", "Let's have a picnic".

Wysłuchanie i odgrywanie historyjek "Picnic!" oraz "Corky's birthday party".

HAPPY BIRTHDAY! Słownictwo: party, sky, up in the sky, present(s), balloon(s), birthday cake, candles, 'How old are you? I am... (five/six)", I've got a present for you, Come to my birthday party, It's Ola/Tomek on the phone, Let's dance, Let's play, Hooray!

Piosenki: "Six party balloons" "Happy birthday" "For he's/she's a jolly good fellow".

ANIMALS-reptiles: słownictwo: a lizard, a tortoise, a snake.

 

Grupa 4:

DZIEŃ BABCI I DZIADKA- Grandparents' Day: nazwy członków rodziny, nauka piosenki z życzeniami dla Babci i Dziadka "A song for Grandparents' Day", wyrażanie preferencji- piosenka "My grandma/my grandpa loves...": nazwy jedzenia, napojów, zwierząt (fruit: grapes, pineapple, strawberries,bananas, sweets: cookies, lollipop, an ice cream, candy, tea, cat(s), flowers, trees, cakes, sweets, dog(s), toys: teddy, dolly, blocks, a plane, a car, a train, a duck, the sea, swimming, a boat.

AT THE DOCTOR'S: słownictwo: I am unwell/I am sick, doctor, dentist, pill, headache, stomach ache, a chill, a toothache, tooth, teeth.

Nauka piosenek "At the doctor's" oraz "Our doctor Sam".

CLOTHES FOR THE WEATHER: słownictwo: I am wearing..., What are you wearing today? What's the weather like today? It's sunny/cold/warm/hot, it's raining,it's snowing, it's windy, it's freezing. 

 


GRUDZIEŃ

Grupa 1:

SANTA CLAUS-  spotkanie ze Świętym Mikołajem. Słownictwo:

Santa Claus, present(s), a car-cars, fast cars, doll-dolls, toy-toys, nauka piosenki “We are waiting for our Santa Claus”.

Nauka piosenek “Christmas tree” oraz “It’s winter”.

‘The gym’, ‘Head and shoulders’- piosenki i zabawy ruchowe uczące nazw części ciała w języku angielskim.

Utrwalenie nazw kolorów oraz liczebników 1-10.

MERRY CHRISTMAS!

Słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia:

An angel, a Christmas tree, gift(s), a reindeer, bell(s), snow, it’s snowing, it’s cold, snowflakes, snowballs, wings, the moon, snowman, a star, cloud(s).

Składanie życzeń świątecznych- nauka tradycyjnej piosenki  ‘We wish you a Merry Christmas’.

Skladanie życzeń noworocznych- piosenka z wykorzystaniem instrumentów

‘Ring the bells’.

 

Grupa 2:

SANTA CLAUS-  spotkanie ze Świętym Mikołajem. Słownictwo:

Santa Claus, present(s), a car-cars, fast cars, doll-dolls, toy-toys, nauka piosenki “We are waiting for our Santa Claus”.

Wyrażanie życzenia ‘I would like to get…(e.g. LEGO blocks, a book, a Teddy bear, a doll…)

Nauka piosenek “Christmas tree” oraz “It’s winter”.

‘The gym’, ‘Head and shoulders’, ‘Two little eyes’, ‘Two clean hands’

- piosenki i zabawy ruchowe uczące nazw części ciała w języku angielskim.

MERRY CHRISTMAS!

Słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia:

An angel, a Christmas tree, gift(s), a reindeer, bell(s), snow, it’s snowing, it’s cold, snowflakes, snowballs, wings, the moon, snowman, a star, cloud(s).

Składanie życzeń świątecznych- nauka tradycyjnej piosenki  ‘We wish you a Merry Christmas’.

‘Jingle bells’- piosenka i zabawa ruchowa.

Zabawy utrwalające poznane słownictwo-

‘Snowballs!’ (throw the snowball at…) oraz ‘Snowflakes ’(put your snowflake on…) .

Skladanie życzeń noworocznych- piosenka z wykorzystaniem instrumentów

‘Ring the bells’.

 

Grupa 3:

SANTA CLAUS-  spotkanie ze Świętym Mikołajem. Słownictwo:

Santa Claus, present(s), a car-cars, fast cars, doll-dolls, toy-toys, nauka piosenki “We are waiting for our Santa Claus”.

Wyrażanie życzenia ‘I would like to get…(e.g. LEGO blocks, a book, a Teddy bear, a doll…)

Nauka piosenek “Christmas tree” oraz “It’s winter”.

‘The gym’, ‘Head and shoulders’, ‘Two little eyes’, ‘Two clean hands’

- piosenki i zabawy ruchowe uczące nazw części ciała w języku angielskim.

MERRY CHRISTMAS!

Słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia:

An angel, a Christmas tree, gift(s), a reindeer, bell(s), snow, it’s snowing, it’s cold, snowflakes, snowballs, wings, the moon, snowman, a star, cloud(s).

Składanie życzeń świątecznych- nauka tradycyjnej piosenki  ‘We wish you a Merry Christmas’.

‘Jingle bells’- piosenka i zabawa ruchowa.

Zabawy utrwalające poznane słownictwo-

‘Snowballs!’ (throw the snowball at…) oraz ‘Snowflakes ’(put your snowflake on…, ‘gently blow the snowflake onto… ) .

Skladanie życzeń noworocznych- piosenka z wykorzystaniem instrumentów

‘Ring the bells’.

Nauka piosenek ‘Merry Christmas!’, ‘Snowman’, ‘The wheels on the bus’, ‘Twinkle, twinkle little star’.

 

Grupa 4:

SANTA CLAUS-  spotkanie ze Świętym Mikołajem. Słownictwo:

Santa Claus, present(s), a car-cars, fast cars, doll-dolls, toy-toys, nauka piosenki “We are waiting for our Santa Claus”.

Wyrażanie życzenia ‘I would like to get…(e.g. LEGO blocks, a book, a Teddy bear, a doll…)

Nauka piosenek “Christmas tree” oraz “It’s winter”.

MERRY CHRISTMAS!

Słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia:

An angel, a Christmas tree, gift(s), a reindeer, bell(s), snow, it’s snowing, it’s cold, snowflakes, snowballs, wings, the moon, snowman, a star, cloud(s).

Składanie życzeń świątecznych- nauka tradycyjnej piosenki  ‘We wish you a Merry Christmas’.

‘Jingle bells’- piosenka i zabawa ruchowa.

Zabawy utrwalające poznane słownictwo-

‘Snowballs!’ (throw the snowball at…) oraz ‘Snowflakes ’(put your snowflake on…, gently blow your snowflake onto…) .

Skladanie życzeń noworocznych- piosenka z wykorzystaniem instrumentów

‘Ring the bells’.

Nauka piosenek:

 ‘Merry Christmas!’, ‘Snowman’, ‘Christmas’, ‘Christmas presents’, ‘Snowflakes’, ‘It’s getting cold’ .

Słownictwo dotyczące pogody oraz ubrań- clothes for the weather.

 

LISTOPAD

Grupa 1:

Liczebniki 1-10:

 Piosenki  ‘I can count to five/ten’, ‘Five cakes’, ‘One potato, two potatoes’.

‘Dolly is dancing one, two, three’.

IT’S AUTUMN- słownictwo związane z jesienią:

Piosenki i zabawy ruchowe:

 ‘Autumn action song’, ‘Leaves are falling’,

‘Wind the bobbin up’, ‘It’s autumn (in the wood today)’, ‘Mushroom’.

Kolory jesieni:

Brown, gold, orange, yellow, red, green, purple.

Zabawa i piosenka ‘Point to something…(e.g.yellow/purple).

Owoce i warzywa jesienne:

An apple, a pear, a plum, a pumpkin.

 

Grupa 2:

IT’S AUTUMN- słownictwo związane z jesienią:

Piosenki i zabawy ruchowe:

 ‘Autumn action song’, ‘Leaves are falling’,

‘Wind the bobbin up’, ‘It’s autumn (in the wood today)’, ‘Mushroom’.

Kolory jesieni:

Brown, gold, orange, yellow, red, green, purple.

Zabawa i piosenka ‘Point to something…(e.g.yellow/purple).

 

Owoce i warzywa jesienne:

An apple, a pear, a plum, a pumpkin.

Powtórka nazw jedzenia i napojów, wyrażenia ‘I’m hungry’ ‘I’m thirsty’,

‘I’m bored’- let’s play!

Poznanie bohaterów kursu ‘Happy Hearts 2’- zwierzątek-pacynek:

A cat, a bear, a crocodile, a tiger, a hippo, an elephant, oraz rodziny Happy Family:  Molly (a girl), Billy (a boy), family, mummy, daddy, sister, brother.

This is my house- słownictwo:

A house, little, big, small, door, knock on the door, kitchen, bathroom, living room, bedroom, eat, drink, sleep, watch TV, play, I wash my hands, I wash my face, I brush my hair, I comb my hair., nauka piosenki  ‘This is the way’.

Piosenki:

‘My little house’, ‘Happy family’, ‘My favourite room’,  historyjka obrazkowa ‘Where is Kenny?’.

 

Grupa 3:

IT’S AUTUMN- słownictwo związane z jesienią:

Piosenki i zabawy ruchowe:

 ‘Autumn action song’, ‘Leaves are falling’,

‘Wind the bobbin up’, ‘It’s autumn (in the wood today)’, ‘Mushroom’.

Kolory jesieni:

Brown, gold, orange, yellow, red, green, purple.

Zabawa i piosenka ‘Point to something…(e.g.yellow/purple).

Powtórzenie nazw kolorów w języku angielskim-  piosenka ‘Colours’.

Owoce i warzywa jesienne:

An apple, a pear, a plum, a pumpkin.

Powtórka nazw jedzenia i napojów, wyrażenia ‘I’m hungry’ ‘I’m thirsty’,

‘I’m bored’- let’s play!

Let’s play-  nazwy zabawek w języku angielskim:

A ball, a kite, a bike, a scooter, a doll, a teddy bear, a ship, a train, a car, a boat.

Poznanie bohaterów kursu ‘Happy Hearts 2’- zwierzątek-pacynek:

A cat, a bear, a crocodile, a tiger, a hippo, an elephant, oraz rodziny Happy Family:  Molly (a girl), Billy (a boy), family, mummy, daddy, sister, brother.

This is my house- słownictwo:

A house, little, big, small, door, knock on the door, kitchen, bathroom, living room, bedroom, eat, drink, sleep, watch TV, play, I wash my hands, I wash my face, I brush my hair, I comb my hair, nauka piosenki  ‘This is the way’.

Piosenki:

‘My little house’, ‘Happy family’, ‘My favourite room’,  historyjka obrazkowa ‘Where is Kenny?’.

 

Grupa 4:

Zabawa  matematyczna ‘Skeletons’:

Liczebniki 1-12: utrwalenie.

Dodawanie w zakresie 1-12, używanie określenia (e.g.) ‘5 and 6 make 11’

(five and six make eleven), wyliczanka ‘How many skeletons?’, rozumienie poleceń ‘Throw/roll the dice’ , ‘How many skeletons do you need?’ (‘I need four skeletons. Give me four skeletons right now!’).

Nauka piosenki ‘Numbers’.

Zabawa ‘Who said Boo?’:

Wyliczanka ‘Jasiu, Jasiu, was that you? Were you the one who shouted Boo?’

-Yes, it was me/ No, it wasn’t me.

Alphabet:

Alfabet w języku angielskim, nauka piosenek ‘Alphabet’ oraz ‘ABC…’,  zabawy pomagające utrwalić nazwy liter w języku angielskim, np. ‘A is for apple, B is for boy…”.

Słownictwo:

Anchor, boy, camera, dolphin, eagle, flippers, guitar, hat, ice cream, jellyfish, kite, lollipop, mountain, net, octopus, parrot, queen, rucksack,snail, tent, umbrella, vampire, windsurf, xylophone, yo-yo, zip.

Nauka piosenki ‘Four seasons in a year’-

Opisywanie pór roku, zjawisk pogodowych oraz ubrań. Odpowiadanie na pytanie ‘What are you wearing today?’ ‘I’m wearing…’.

Piosenki: ‘Wind the bobbin up’, ‘My body’, ‘Two little eyes’, ‘Two clean hands’, ‘Move your body’, ‘Colours’.

 

PAŹDZIERNIK

Grupa 1:

Zwroty powitalne i pożegnalne: nauka piosenek „Good morning!”, „Dolly says hello”, „I can say hello”, oraz „Dolly says goodbye”.

Rozumienie i odpowiadanie na pytanie „What’s your name?”

Koła-wheels:  nauka piosenek i zabawy ruchowe :

„This is a car”, „I can see the train”, „The bus has wheels”.

Zabawa ruchowa “Stop/go” “Red light means STOP/Green light means GO”.

Jesień- it’s autumn!  Słownictwo:

a leaf, leaves, autumn, fall, a fairy, a cloud, a pumpkin, a chestnut, an acorn,a mushroom.

Piosenki: “Autumn action song”, “Leaves are falling” oraz “Mushroom, mushroom”.

Kolory: red, blue, yellow, rainbow, pink, green, purple, orange, white, black.

Piosenki i zabawy ruchowe:  “I can jump”, “It is raining”, “Rain, rain, go away”.

 

Grupa 2:

Zwroty powitalne i pożegnalne: nauka piosenek „Good morning!”, „Dolly says hello”, „I can say hello”,Dolly says goodbye”, “Hello, hello!”, “Hello, I’m Kenny/Molly/Billie” oraz “Goodbye”.

Poznanie bohaterów kursu “Happy Hearts 2”- zwierzątek-pacynek:

Kenny the Cat, Benny the Bear, Tommy the Tiger, Corky the Crocodile, Holly the Hippo, Ellie the Elephant.

Rozumienie i odpowiadanie na pytania „What’s your name? oraz  „How old are you?”.

Jesień- it’s autumn!  Słownictwo:

a leaf, leaves, autumn, fall, a fairy, a cloud, a pumpkin, a chestnut, an acorn, a mushroom, a squirrel, a mouse, a hedgehog,

Piosenki: “Autumn action song”, “Leaves are falling” oraz “Mushroom, mushroom”.

Nazwy kolorów w języku angielskim:

red, blue, yellow, rainbow, pink, green, purple, orange, white, black.

Zabawa ruchowa  “Point to something…(e,g. yellow)”.

 

Grupa 3:

Zwroty powitalne i pożegnalne: nauka piosenek „Good morning!”, „Dolly says hello”, „I can say hello”,Dolly says goodbye”, “Hello, hello!”, “Hello, I’m Kenny/Molly/Billie” oraz “Goodbye”.

Poznanie bohaterów kursu “Happy Hearts 2”- zwierzątek-pacynek:

Kenny the Cat, Benny the Bear, Tommy the Tiger, Corky the Crocodile, Holly the Hippo, Ellie the Elephant.

Rozumienie i odpowiadanie na pytania „What’s your name? oraz  „How old are you?”.

Jesień- it’s autumn!  Słownictwo:

a leaf, leaves, autumn, fall, a fairy, a cloud, a pumpkin, a chestnut, an acorn, a mushroom, a squirrel, a mouse, a hedgehog, an apple, a pear, a plum, twirl, float, leaves are falling.

Piosenki: “Autumn action song”, “Leaves are falling” oraz “Mushroom, mushroom”.

Zabawy utrwalające poznane słownictwo:

“Abracadabra, abracadee, hedgehog, hedgehog go to sleep!” (magic disappearing act)

“In the autumn forest, I spy with my little eye…”.

 

Grupa 4:

Zwroty powitalne i pożegnalne. Piosenki  „Greetings and goodbyes” oraz „My body”.

Jesień- it’s autumn!  Słownictwo:

a leaf, leaves, autumn, fall, a fairy, a cloud, a pumpkin, a chestnut, an acorn, a mushroom, a squirrel, a mouse, a hedgehog, an apple, a pear, a plum, twirl, float, leaves are falling.

Piosenki: “Autumn action song”, “Leaves are falling” oraz “Mushroom, mushroom”.

Zabawy utrwalające poznane słownictwo:

“Abracadabra, abracadee, hedgehog, hedgehog, go to sleep!” (magic disappearing act)

“In the autumn forest, I spy with my little eye…”.

Liczby 1-20. Piosenki:  “Ten in the bed”, “One potato, two potatoes…” (cookie(s), banana(s), cherry (cherries)., “Skeleton(s)”.

Kolory.

Jedzenie i napoje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«